السبت، 19 فبراير 2011

تحياتي للجميع



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بعد التحية...
انا حبيت اسلم عليكم كلكم، واقولكم وحشتوني اوي...
سلامي لكل اصحابي و اهلي وزملائي في الكلية...
على فكرة انا لما بعت الرسالة ع الجروب كنت مستنية حد يرد عليا ويطمني بجد!!!
بس للاسف مش لقيت ولا رد واحد ع الرسالة!!!
بس انا فعلا كنت عايزة اتطمن على الكل
لاني انا سافرت يوم الجمعة..يوم ما الاحداث كلها ابتدت، كنت حاسة اني سبت ناس كتييير مش عارفة عنها حاجة ، انا كل اللي حضرته في مصر اليوم ده كان قطع الاتصالات...حتى عمي اللي كان بيوصلنا المطار معرفتش اتصل عليه وابلغه اننا خلصنا الاجراءات علشان يمشي.
كنت سايبة ناس اعرفها لسه ما سافرتش... كنت عايزة اعرف ساعتها سافروا لاهلهم ولا ماعرفوش.
كنت عايزة اتطمن على اهلي اللي في مصر .
كنت عايزة اتطمن على كل الناس اللي في الكلية.
بس .. ده كان كل اللي شاغل تفكيري...
و مش هخبي عليكم اني زعلانة جدا اني ماحضرتش اي حاجة في مصر م اللي حصل ده... ولا عرفت اشارك بأي حاجة...
بس اللي حصل ده ليه بعد تاني كويس... اني مع بابا وماما واخواتي هنا...تخيلوا لو كنت انا واخواتي لسه في مصر والدنيا مقلوبة، كان بابا وماما هيعملوا ايه ساعتها....الحمد لله على كل شيء..وتدبيره فوق كل تدبير.
*************
سبب تاني اني اعمل البوست ده...
انا بعتذر للبنات اللي كنت واعداها اني اكلمهم ع الميل او ع الفيس...بس والله انا تقريبا مقاطع الميل والفيس وكل حاجة...مش ليا نفس من حاجة خالص...
وكمان ابلغهم ان ميعاد السفر اتأجل ...لظروف شديدة مفاجئة...
اقدر بس اقول ظرف واحد حاليا هو المشاكل اللي في البحرين حاليا( اصل الترانزيت في البحرين)...
ان شاء الله انا جاية خلال الاسبوع الجاي ده..ان لم يجد في الامر جديد.... و ربنا يستر
*************
ختاما سلامي لمصر ولكل المصريين...
والمستقبل مبشر ان شاء الله

سلام عليكم

10 التعليقات:

Mohamed Hamada يقول...

السلام عليكم
حضرتك توصليي بالسلااامه

اما من جهه مصر ميتخافش عليهااا :D
دا احنا خلصنا علي الحكومه هنا ف اربع ايام وكنا ناويين ندخل علي حكومه اسرائيل لولا اننا مش فاضيين يوم الجمعه الجايه :D

سلام

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
لمسه وحشاني كتير وفعلا كنت قلقانه عليكي في اليوم الي كنتي مسافره فيه بس الحمد لله انكم وصلتوا بالسلامه ومش تزعلي بجد ان محدش رد ع الرساله بس الكل كان مشغول في حال البلد وايه الجديد يارب ترجعي بالسلامه عشان تجي بقه لمصر لانك وحشاها اوي سلامي لكل الي عندك ومستنينك
Sora

Lamees يقول...

hamaki:

وعليكم السلام

الله يسلم حضرتك يا بشمهندس

ربنا يكرمنا دايما علشان احنا شعب طيب.

شكرا لحضرتك... وربنا يقويكم

سلام

Lamees يقول...

SORA:

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته..
تسلمي يا سورة يا حبيبي.. والله انا في بنات كتير كانوا بيكلموني قبل يوم السفر علشان يوصوني اطلع بدري تحسبا لاي شيء يحصل، وقالولي اكلمهم لما اوصل المطار...
بس للاسف زي م انا قلت الاتصالات كانت اتقطعت وكله بقى قلقان على كله!!

ربنا يطمنا عليكو دايما
سلامي ليك ولكل الاهل

Mariam يقول...

LMMEEEESS:) kol ali a2dr 2olholek .. ank zai 3tk 3sola w elnas fr2a m3aki btry2a egabya!!! mesh fr2a m3aki bm3na we7sha :D
bgd anty w7shteny bshkl fzeeeeeeeeee3 mesh l2ia 7d atry2 m3ah :D
bgd nfsy tegy belslama w isALLAH tnzli atl2i msr be a7sn 7al ... w ts3deena shwya X( wla 3yza kol 7ga 3l gahez?!! anty fel kuwait we7na hna :D mdfoneeen fele3stmat felt7reer :D?!!:D
bs ed3eli le msr kteeeer w ed3i 3la kol fased fel bld deeh rbna yfd7o aw 7ta na5od 72na mno mn 3'er fdaye7 :D 3eeeb bs bgd pray kteeeeeer l2n ana kont motf2la bnsbt 100% delw2ty b2et bnsbt 25% bs :( 3rft a5bar htmwetny mn elshall bgd!!!
miss u ya lmlm w tegy belslama

fOsDö2ä يقول...

سلام عليكم و رحمة الله و بركاته
ازييييك يا مييييييسووو يا وحشششه ... D:
أولاً أكتر حاجه منرفزاني فوق كل الحاجات ...
انك تقريباً كده طلعتي عامله الموبايل تجوااااال ...
و أنا كنت هـ اتجنن و أعرف وصلتي ولا لأ ... :((
طب مش تقوليلي يعني و أنا أقولك عايزه رقم فـ الكويت و تسيبيني كده ... :(
أنا افتكرتك أصلاً وصلتي لما لقيت المسج وصلت ... D:
***
معلش يا بنتي مـ حدش فعلاً كان مركز فـ أي حاجه ...
و تقريباً كان لسه النت واصل مصر بعد عناء ... D:
و الناس عايزه تعرف آخر الأخبار ...

الحمدلله .. و يارب حال البلد يبقى أحسن ... :)
و يارب باقي الشعوب تتخلص من كل الأنظمة الفاسدة .. بـ أقل خساير ...

و يا ستي مش تزعلي يعني لما تيجي إن شاء الله هـ نصالحك ... D:
- أنا عايزاكِ تصالحيني كمان D: -

صحيح ...
مش ليكِ نفس تدخلي نت ليه ؟؟!!
هاه هاه هاه ... D:
يارب تكوني بـ خير و نتطمن عليكِ دايماً ... :)
***
يارب ترجعي بالسلامة يا سكرة ... :)
سلام كبير لكل اللي عندك ... :)
و سلام خااص لـ مروة ... :)
- إوعي تنسي كالعاده P: -

عودٌ أحمد ... :)

Lamees يقول...

Mariam:
ازيك انت يا ...............
وحشاني اوي والله :)
ووحشني هزارك اووووي ، وتريقتنا مع بعض :D زي ما بتقولي
والله والله والله...(مع اني مش بحب الحلفان)، انا كنت لسه جايبة في سيرتك قبل ما افتح المدونة واشوف رسالتك ...
عارفة كنت بحكي لاخواتي ايه :D:D:D
لما كنت بتزنقيني في الحيطة و في كل مرة البشمهندس **** بيشوفنا وبصعب عليه :P:P:P
....
مصر المحروسة ربنا حاميها..
وان شاء الله معظم الفاسدين ( مع اني اتمنى انه يكون كلهم) هيخرجوا من مصر ويتحاسبوا:)
.... مستنية اشوووووفك يا حبيبي :*
سلامي للاهل كلهم ... وللبنات لو كلمتيهم :)

Lamees يقول...

fosdo2a:
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
انت عارفة ان انت اول واحدة كنت عايزة اكلمها اول ما وصلت المطار...علشان انت وصيتيني جامد قبلها بيوم اني اكلمك...
بس والله انت عارفة اللي حصل في الاتصالات...
وبالنسبة للموبايل...انا دايما بعمله جوال لما بسافر...
بس والله والله ( وبرضو مش بحب الحلفان ) :D الموبايل كان مقفول من يوم ما جيت و في اليوم اللي فتحته وصلتني رسالتك بعديها بشوية... وعلى فكرة كنت ساعتها بتفرج على صورنا .. وبطة سألتني هي دي فدوى...؟؟ بعديها بدقايق وصلت رسالتك ;)
.....
والله وحشتيني اوووووي ... وعايزة ارجع بقى علشان اشوفك....
سلامك وصل يا ست...وصلي سلامي انا بقى للاهل كللهم وخصوصا عمو ;)
سلام عليكم

Mariam H يقول...

w 3alaykom el salaaaaaam w ra7mat allah w barakaaatooo :)
7amdellah 3ala el salamah ya lamosaaa :)
el modawanah nawaret wallahyyyyyyy :*
wa7ashteeenyyy aweeee wallahy el 3azeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem :):):)
lamma nerga3 isALLAH neb2aa neroo7 ana w entyy medaaan el ta7reeer w nelemelnaa 7abbet naaas kedaaa 3ashan ne7es b el thawraaah elly 7asalet w e7naaa mesh mawgoodeeen deee :D:D:D
teegy b el salamaah ya 7abebtyyy :)
w salaamyyy le koooool elly 3andek :)
rabena yegma3na kollena 3ala 7'eeeeeer isALLAAAAAAH :)

Lamees يقول...

meme:
اكيد ان شاء الله نعمل كل اللي نفسنا فيه :)
احنا مش مصريين برضو :) :)
انا بقى بقترح مسيرة بالاعلام في شوارع مصر...
مش لازم يكون فيه هتاف او كده...
بس... مسيرة في حب مصر والاعلام مرفوعة :)

انت كمان وحشتيني اوووووي
استنيني بقى ... انت جاية قبلي ;)