الاثنين، 6 يونيو 2011

موقف اليوم....!!!

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


سبحان الله !!!
النهاردة حصللي موقف غريب جداااا!!!
لم اتوقع ان تسير الامور بالشكل الذي سارت عليه!!!

اوقات بنتحط في مواقف و احنا قصدنا خير فيها .. بس تلاقي الاحداث حواليك اظهرت الامر بصورة اخرى!!

والله العظيم كان قصدي خيييييييييييير ... وكمان مقتنعة ان من واجبي اني اعمل اللي عملته...
مش متدايقة من كده ... بس ممكن اكون اتدايقت من رد الفعل اللي سببه موقفي ده مع الاشخاص المعنية...
وكمان تدخل بعض الاشخاص بصورة غريبة شوية ، وعدم توفيقهم في نقل الموقف للاشخاص المعنية...

يارب الناس تلتمس لي العذر وتتأكد من سلامة نيتي .. وتتقبل اعتذاري عن اي سوء تفاهم حصل بـ غير ارادتي !
و اكيد كل اللي شهد الموقف ده عارفين ان قصدي كان المصلحة ومنع اذى كان ممكن حدوثه..

واللي يقدر يقول في حقي شهادة حق ويؤكد على سلامة نيتي وحرصي ع المصلحة ...يبقى ارجوه انه لا يتأخر ،
علشان تأنيب الضمير ...
ياااااااااااااارب الناس تسامحني .....

16 التعليقات:

fOsDö2ä يقول...

سلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مـ تقوليش يا لميس إن الموقف اتفهم غلط !!!!!!!!

بصي مش هـ أقولك غير إن العيب ع اللي نقل الأحداث ...
و مش هـ أقولك غير .. يكفي إن نيتك كانت خير ...
بس دي أهم حاجه !
سبحان الله !!!!!!!!
بجد مستغربه !!!! :-s

غير معرف يقول...

سلام عليكم

اانا من ضمن اللى كانوا ف الوقع دة
وانتى مش عملتى حاجة غلط ولا حاجة
كلنا كان قصدنا خير والحمد لله ع اللى عملناه
لان زى ما قولتى كنا هنشيل بيه اذى عن حد

Lamees يقول...

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

والله يا فدوى انا مش عارفة الموقف اتفهم ازاي... لان لسه لحد نااو No reply

بس انا قلت يمكن اي حد يعدي من هنا يشوف الكلام ويوضح الموقف..

فعلا ... انا كنت مصدومة وانا بسمع الكلام اللي بيتقال على لساني..لا وايه قدام عنيا وسمعاه بـ وداني!!
بس ساعتها انا واللي كانوا معايا ما عرفناش نعمل ايه :D:D

الحمد لله والله ان ربنا عالم بـ النوايا

انا اللي مش متخيلة لحد نااااااو ! !
ربك يسترها بقى ..
دعواتك....................

Lamees يقول...

غير معرف( اللي انا عارفاه) :D

والله الحمد لله ان انتو كنتو موجودين ..
تخيلي لو كنت انا لوحدي في هذا الموقف وانا في وش المدفع !!

بس سيبك انت نورتي المدونة:)
ايه رايك فيها بقى عجبتك صح ..اكيد :D

gogo يقول...

لو انى مش فاهمه الموضوع لكن ما تشغليش بالك طالما انتى نيتك خير وان شاء الله خير عادى انا كمان حصل معايا موقف من يومين رخم ولسه حتى الان حاسه بتانيب ضمير وفى نفس الوقت اقول ليه كل ده وانا مش غلطانه فاحسن حاجه تكبرى دماغك وربنا معاكى يا جميل

smsm يقول...

طيب برنس أنا عايزة أعرف الموقف
D:D:D:

Lamees يقول...

gogo:

الحمد لله ان الواحد نيته خير.. ودي تكفيني وترضيني :)

بس تأنيب الضمير ده علشان انا زودت اللخبطة والقلق عند الناس دي وهما حاصل ليهم مشاكل اصلا من قبل كده في حوار زي اللي حصل ده..

عارفة اني كده بلخبطك اكتر وبرضو مش فاهمة حاجة ... بس لما اشوفك ان شاء الله افهمك كوووووووول الموضوع :)

منووووووورة والله :*

Lamees يقول...

smsm:

يا باشا انت تؤمر ...

الموقف بقى هـ اقوله بيني وبينك.... وبين gogo :D:D

ولو مروة دخلت كومنتت هيبقى بينا احنا الاربعة :D :D
مريم بقى شكلها مقاطع البلوج بتاعي :(

يلا تعالو بس وانا احكيلكم كلللللكم :)
تيجو فين مش عارفة .. بس المهم اشوفكو :D

gogo يقول...

mashy bs l7d ma ashofk atroki amrk ll ALLAH wa isALLAH kol 7aga hatt7l wa rakzi fi el mozaker wa ad3ili ana kman arkz 3lshan ana badl3 3al el a5er :*:*:*:*:*

Lamees يقول...

gogo:

الحمد لله انا مسلمة الامر لله :)
وان شاء الله ربنا يجازيني خير :)

بالنسبة بقى للمذاكرة اعتقد انها هتكون دعوة جماعية ...ربنا يهدينا
ويفتح نفسنا ع المذاكرة ... ولو ما اتفتحتش يبقى نغصب على نفسنا وربنا يصبرنا...
علشان كده كتيييييييييير ...
لعب ونت ونوم وكل حاجة الواحد بيعملها طول اليوم...
ولما ينوي يذاكر ... الحمد لله النوم بيكبس وبنتقلب ع السرير او حتى ع الارض :D:D

$$ ThE UnKnOwN $$ يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

لم أكن موجودا ولا ضمن الحاضرين, بس أكيد التاريخ بيعيد نفسه :)
فقط إبتسمي أنتِ في حاسبـــات D:
حاسبات هي أرض النقائض, فأجمل مبدأ الواحد يستخدمه اليومين دول بالذات
هو "طنش تعش تنتعش".
أصل إحنا في ايام مفترجه والدنيا مش محتاجه لأي زعل
لازم تركيز اليومين دول خلي ربنا يكرمنا.

آه صحيح ؛ متشكر ع الكرسي :)
معلش الواحد ماكانش مركز :(
أصلاً الواحد كان في حاله ربنا أعلم بيها
وأكيد الحال كان من بعضو D:
اللي حصل في اللاب كان ممكن يجيب للواحد شلل
لكن - الحمد لله - قدر ولطف

بالتوفيق إن شاء الله
دعوات حضرتك معانا...
سلام عليكم

Lamees يقول...

$$ ThE UnKnOwN $$:

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

والله سبحان الله ..الموضوع فعلا سببه شئون الطلاب اللي عندنا اللي عايشة في غيبوبة..
واللي بتشكك الواحد في كل حاجة حواليه في الكلية ..!!!

الحمد لله على كل حال.. وان شاء الله ربنا يبعد عننا الزعل كلنا..
الله كريم :)

بالنسبة للكرسي :)
لا شكر على واجب يا بشمهندس .. في الموقف اللي كنا فيه لازم يكون فيه تآزر وتعاون..
وبرضو الحمد لله على كل حال !!
اكيد طبعا الحال كان من بعضو ،
والحمد لله كان زي قلّته ، ويمكن اكثر احباطا م الاول :(

بس الواحد عمل اللي عليه ، وكله على الله .. وان شاااء الله خيييييير ..

ربنا يهدينا ويكرمنا .. وييسر احوالنا وامتحاناتنا ان شاء الله..
ونخرج من الكلية دي واحنا فينا بقايا تفاؤل !!

اسفة ع الاطالة ...
ونورت :)

سلام عليكم

غير معرف يقول...

ايوووووون يا ميسوا عجبتنى اووووووووى

وكمان سورى كان قصدى اكتب ف بداية كلامى الوضع اللى احنا فيه مش الوقع :D

اممممممم المهم انسى بقى اللى حصل
هههههههههههههههههههههه
بس كلوا كوم وكلمة لميس بتبشرك دى كوووم تانى

سورى انى قولت الجملة دى من الحوار بس بجددددددددددددد مش قادرة امسك نفسى من الضحك


ههههههههههههههههههههههههههههه
خير تعمل شر تلقى

واسكتى مش الناس اللى بتقولى عليها ركبت معايا والبنات اللى اتخانقنا معاهم بردوا ركبت منهم واحدة معايا

انا عايزة اصلى ركعتين شكر لله انى روحت سلمية هههههههههههههههههههههههه

تعيشى وتاخدى غيرها يا ميسوووووو :-*

Lamees يقول...

غير معرف:

الحمد لله بجد انها عجبتك :) :">

كفاية انا ببقى عاملة ازاي لما اسمع اسمي بيتقال كده ايزي خالص !!:D:D:D

بس فعلا كانت جامدة والحمد لله اني مش سمعتها في وقتها :D:D

عموما انا جال reply خلاص... الحمد لله...
ارتحت نوعا ما ..!!

يا نهااااااار ... كل دول ركبوا معاك :D
يا عيني عليك يا بنتي :)
الحمد لله بجد انك روحتي سليمة :)

ان شاء الله طول م انا في الكلية العسولة دي ومع الناس اللي بالمنظر ده يبقى اكيييييييد هاخد غيرها كتييير ..
وعلى رأي اللي قاللي... قابلي بقى م اللي هيحصللك :D:D:D:D

faten يقول...

السلام عليكم

بصى يا لميس طالما كان قصدك خير يبقى

خلاااااااص ولا حاجه تشغلك واللى فهموكى
غلط هيجى الوقت وهيعرفوا فيه ان نيتك كانت سليمه وتقصدى خيير
وبعدين انتى عسل ومحدش هيزعل منك ان شاء الله

سلاموز

Lamees يقول...

faten:
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

الحمد لله .. وانما الاعمال بالنيات :)

تسلمي يا جميل :"> كسفتيني :">
انت اللي عسل :*