السبت، 20 مارس 2010

اليك امي....


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
...........................

كل سنة وانت طيبة يا امي
وحشتيني اوي يا ماما
نفسي احضنك وابوس ايديكي...
بس اعمل ايه في الغربة :(
كل الناس دلوقتي مع امهاتها...
اللي زعلانين مع بعض بيتصالحوا...مع ان مهما حصل الام مش بتشيل من ولادها ولا زعلها بيدوم
وناس تانية متجمعين بيضحكوا وفرحانين....وبيدوها الهدايا
...........
انا عايزة اقول لاي حد...احمد ربنا ان مامتك معاك وارضيها في كل لحظة....غيرك محروم منها...او بعيد عنها
واللي مامته متوفية....ادعيلها بالرحمة والمغفرة...وانها تكون راضية عنك ومسامحاك
...........
نفسي الغي المسافات بينا واترمي في حضنك يا ماما:(....وحشني حضنك والله
ربنا يخليك ليا...ويديم عليا حبك ورضاك ودعاك ليا انا واخواتي
.......
اكيد مكالمة تليفونية مش هتوصل الاحساس
لكن ده كل اللي انا وانت نقدر نعمله....
ربنا يخليك ليا يااااااارب ويجمعنا على خير قريبا ان شاء الله...

12 التعليقات:

غير معرف يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.
Lamees يقول...

شكرا جدا يا غير معرف(sora)
.........
اه طبعا كل الكلام ده مظبوط ... لكن انا احساسي باليوم ده غير...
وعموما شكرا جدا ع الرد
.....
سلام عليكم

Smsm يقول...

كل سنة وانتي طيبة يا امي .خلاص هانت يا لميس كلها سنة وترم ان شاء الله وتتخرجي وتشغتغلي بس الشغل يكون هناك جنب ست الحبايب وبعدين اسمعي دي
هنتقابل وبعد فراق ولسة قلوبنا مشتاقة بكل الحب والاشواق مسير الحي يتلاقي هنتقابل باحضانا ونعيد من تاني ايامنا وفين احنا وفين كنا مسير الحي يتلاقي
واخر حاجة اهديها لامي ولكل الامهات
امي ثم امي لحد اخر يوم في عمري
بعد اللي عملتيه اعمل ايه يوم في اللي وصلتيني ليه بعد اللي عملتيه من حنانك من سماحتك الجنة تحتك ده اللي قال ربنا عليه

Lamees يقول...

كلام جميل اوي يا سمسم
اه...انا فعلا نفسي افضل جمب ست الحبايب هناك مش هنا :)...اصل بعد السنة والترم ده هي وبابا هيستقروا خلاص:( :( في مصر :(
........
جميلة اوي الكلمات دي بجد...
تسلمي يا جميلة
.....
سلامي ليكي ولست الحبايب :)

ROMA يقول...

gameeel awee ya lamoosaaa bgd :)
rabena yesam7ek kalemathaa mo2aseraaa gedaan gedaan may7esh beeha 3'eer ely be3eed 3an ahloo zayenaaa :(
el7amdullah :):)
rabena ye3ady el fatraa de 3ala 7'eer we nergaa3 fe 7odn ahlenaaa taaany :):):):):)

Lamees يقول...

تسلمي يا ميمي...
احنا فعلا اكتر ناس تحس بالكلام ده...
ربنا يجمعنا بيهم يااااارب ع الخير دايما...
ربنا يخلي باباكي ومامتك ليكي ياااااارب...ويرجعوا بالسلامة
.....
سلامو عليكو

dokdok يقول...

كل سنه وانتى طيبه يامامتى ياحبيبتى
وكل سنه وانتى بخير وصحه وسلامه انتى وبابا علطوول
ويارب يخليكوا لينا لاننا بجد من غيركم ولا حاجه
وكل سنه وماما وبابا طيبين ياميسو
ويارب ان شاء الله ترجعيلهم بالف سلامه
وتقعدى معاهم لحد ما يزهقوا هما منك
بس مش تطولى فى القعده ماشى.هااه
;)
وكل سنه وكل الامهات بخير يااااااارب

Lamees يقول...

وانت طيبة يا dokdok
وربنا يخلي باباك ومامتك...
وبجد بقى ربنا يصبرهم عليناD:
بصراحة هما بيشوفوا مننا كتير
هههههههههههههه
........
ربنا يخليك يا جميل...ويجمع كل الناس ويقربهم من بعض دايما...
........
انا نفسي افضل مع بابا وماما على طول بس مش هنا (;
.........
سلام يا جميل

غير معرف يقول...

ziikoooooo

ليه كده بس يا لميس ؟قلبتي عليا المواجع
انا برده في غربه ومش عارف اجيب هديه
زي زمان
بس انا الحمد لله عملت اقصي حاجه اقدر اعملها اتصلت بمامتي وخالتي واديتهم شويه كلام حلو
اقولك حاجه تضحكك
انا زمان كنت لما اجيب هديه لامي في اليوم ده كنت اقولها هاتي فلوس بقي عشان اجيب لك هديه طبعا كنت مش بوفر فلوس
والاعبط من كده كانت احيانا الهديه مثلا تعيش للسنه اللي بعديها زي برواز سوره قراءه
كنت اخدها السنه اللي بعديها واغلفها كانها هديه جديده واديها ليها طبعا بعد ماخد الفلوس اللي هشتري بيها الهديه الجديده
شفتي بقي براءه الاطفال وجشعهم

Lamees يقول...

انا اسفة والله اني قلبت عليك المواجع يا zikoo...بس اللي يشوف اللي انا فيه ...اكيد هيكون حاله احسن مني:(
......
انا كمان كلمتها وطبعا طبعا طبعا عيطت كتير:(
......
على فكرة انا عملت حركة فلوس الهدية دي مرة قبل كدة.. ومش عملتها تاني لاحساسي الفظيع بالذنب....
بس انا كنت خبيثة شوية :)... قلتلها هاتي فلوس الدرس ..ههههههههه
اصل السنة دي كنا في مصر ، وبابا مش كان معانا وهو اللي دايما يجيب الهدية ويقدمها باسمنا :)...قلت بقى اتصرف :)
........
شكرا على ردك الجميل :)
.......
سؤال رخيم بس....ليه غير معرف؟؟؟

غير معرف يقول...

ziikoooooo
ههههههههههههههه
فلوس الدرس????????
لا انتي كده عداكي العيب ههههههه

انا دخلت غير معرف عشان بطلت ادخل علي البلوج تماما
فكسلت اعمل لوج اون علي حسابي

علي فكره ملحوظه اخيره
فلوس الدرس دي كانت بتتوفر لحجات اهم بكتيررر من الدرس نفسه هههههههه

Lamees يقول...

شكرا على اهتمامك...
.............
انا مش بخنصر فلوس والله...بس هو كان وقت زنقة ولازم اتصرف :):):)
...........
سلام عليكم