الأربعاء، 3 نوفمبر 2010

.......




قال -صلى الله عليه وسلم- " اتق دعوة المظلوم فإنها ليس بينها وبين الله حجاب " البخاري

فيقول الله سبحانه وتعالى للمظلوم: " وعزتي وجلالي لأنصرنك ولو بعد حين "


يااااارب أغلقت الأبواب إلا بابك وانقطعت الأسباب إلا إليك ولا حول ولا قوة إلا بك يا رب اللّهم إنّي ومن ظلمني من عبيدك ، نواصينا بيدك ، تعلم مستقرّنا ومستودعنا ، وتعلم منقلبنا ومثوانا، وسرّنا وعلانيتنا ، وتطلع على نيّاتنا ، وتحيط بضمائرنا ، علمك بما نبديه كعلمك بما نخفيه ، ومعرفتك بما نبطنه كمعرفتك بما نظهره ، ولا ينطوي عليك شيء من أمورنا ، ولا يستتر دونك حال من أحوالنا ، ولا لنا منك معقل يحصننا ، ولا حرز يحرزنا ، ولا هارب يفوتك منّا .

يااااااارب... ليتني كنت مظلومة دائما كي لا يكون بين دعائي وبينك حجاب


ياااااارب ... لا اريد منهم الا المعاملة بالمثل والمعاملة بالحسنى...يارب فك كربي...وأذهب همي.... واغنني بفضلك عن من سواك...
ياااااارب هونها علينا ياااااااااااارب

اللهم صلي على سيدنا محمد - صلى الله عليه وسلم- ، وعلى آله وصحبه اجمعين

5 التعليقات:

غير معرف يقول...

محمد العندليب:
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته:
مدونه جميله متعرفش تحدد ملامحها
هههههه بهزر والله بجد تري شيك
موضوع بجد تحفه
وجه في وقته"الامتحانات يعني"
احب اقول حسبي الله ونعم الوكيل فيك يافخري هههههههههههههه
وعمال بسمع اغنيه"ظلموووه"
بس بجد فعلا ربنا مبيظلمش حد ممكن الانسان يظلم لكن ربنا بينصف ولو حتي بعد حيييييييييييييين وانا واثق من ده
وعلي رأي الدكتور عمران:
مفيش حد بياكل فول ابو اسلام ويجي في الاخر يقول انا مظلوم"
ههههههههههههههه

ويارب اكون ضيف كده خفيف يعني مش ابقي انا والفول كمان ده حتي حراام
وربنا يكرمك ويوفقنا كلنا لما فيه الخير للاسلام والمسلمين.

Lamees يقول...

محمد العندليب..
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
نورت المدونة في اول زيارة :)
و شكرا جدا على راي حضرتك في المدونة :)
والموضوع ده متعدد النوايا بصراحة :)
امتحانات وحاجات تانية ... وحسبي الله ونعم الوكيل ....
......
حضرتك تشرف في اي وقت طبعا ... :)
بالتوفيق للجميع ان شاء الله ...

سلام عليكم

غير معرف يقول...

زيكوووووو

هههههههههههههه علي فكره انا فاااااااهم انتي بتتكلمي علي ايه
علي فكره انا هبعت البوست ده لعميده الكليه ههههههه

ربنا يفك كربك وكربنا ان شاء الله رب العالمين

Lamees يقول...

زيكو:

:):):)
زي م انا قولت " ده موضوع متعدد النوايا :):) ... "
يعني يحتمل كل الاحتمالات :):)
امتحانات ولذيذة خالص ... مشروعات زي الفل ... ايه بقى اللي مزعلكو ؟؟؟
.....
هو اللي شايف انه متدايق من حاجة هيجيبها فيا انا ولا اييييه :):)
.......
ربنا يستجيب ان شاء الله ، بس برضو انا عاملة الموضوع ده لحاجة تالتة خالص :)

غير معرف يقول...

محمدالعندليب:
هههههههههههههههههه
هي بقت كده وعميده كمان
لو سمحتي يابشمهندسه بعد ازنك امسحي الكومنت بتاعي
ههههههه وانا حولت خلاص قسم تاتا بيز الدور الاول تاني معمل ع اليمين جنب الشجره اللي اتقلبت نخله بعد الاحتلال
ههههههههههههه
ع فكره بقي احنا كليتنا زي الفل وبناخد حقنا تالت ومتلت وكمان نظام حذر فذر وشوف مشروع تخرجك وانت وحظك
وكفايه كده عييييب يازيكوووووووو
كليتي جميله نظيفه متطوره
وربنا يستر