الثلاثاء، 14 يوليو 2009

space toon


سلام عليكم


لقيت ناس كتير بتتكلم عن طفولتها.....

ده والله مش تقليد فـ المواضيع ،

بس حاجة افتكرتها وحبيت اعملها

لاني غصب عني افتكرت حاجات حلوة كنت بعملها وانا صغيرة(( ولسه بعملها لحد دلوقتي!!!! :D))

وكمان تأثرا باخواتي الصغيرين اللي بيتابعو الكرتون والحاجات الحلوة دي :)


كنت بتابع قناة سبيس تون ف بداية ما طلعت - كانت جزء من قناة البحرين من بعد المغرب لحد الفجر :)


المهم


طبعا عارفين الكواكب بتاعة القناة دي...



كنت بتابع على كوكب اكشن:


المحقق كونان((انا بعشقه ويعتبر كارتوني المفضل الى الان.... وبحمل اجزاؤه من ع النت ))




وكمان بات مان ....






مش فاكرة ايه تاني ... بس كان من احسن الكواكب اللي بحبها

اما تاني كوكب بحبه هو (الكوميديا))


طبعا كنت بحب :

بينكي وبرين




توم وجيري



الضاحكون




اما كوكب البنات فقط(زمردة)

كنت بتابع عليه:


دروب ريمي




وسندريلا(عجبتني فيه اختلاف القصة والاحداث)





ومش فاكرة برضو ايه تاني كنت بشوفه!!!!



بالنسبة لكوكب رياضة :


كنت بحب كابتن ماجد جدا جدا


وبحب شخصية بسّام !!!

اما كوكب تاريخ:

في جعبتي حكاية(كان بيجيب قصص روووووعة)



................................

اما الكرتون التاني اللي كنت بحبه بس مش على قناة سبيس تون هو:


(( ماروكو))





وده بيحكي مغامرو بنت يابانية مع عيلتها ....تحفة والله


وكمان ((يا صاحب الظل الطويل)) اللي اتعمل منه فيلم لنجاة الصغيرة ورشدي اباظة... بس مش عارفة اسم الفيلم!!!



كفاية كده عشان انا خلاص هعيط :(( :(( :((

4 التعليقات:

$$ ThE UnKnOwN $$ يقول...

السلام عليكم
يااااه
الحاجات دي بتفكرني بزماااان اوي
انا بتابع كونان جميل جدا

انا فاكر برده كنت بتابع حاجه كان اسمها "ماوكلي"
ده ليه معايا زكريات جميله لن انساها

فيه حاجات كده ما تتنسيش ابدا
فيه بيت شعر بيقول :
إن اللآلئ تبقى و هي غالية * و إنما تعصف الأمواج بالزبد

يلا خير ان شاء الله
موضوع جميل وبيفكرني بزمان

سلااااام عليكم

Lamees يقول...

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

فعلا ماوكلي(فتى الادغال) كنت بتابعه برضه ((كوكب مغامرات)) :):):)

احسن حاجة انه يكون للواحد ذكريات مش تتنسي
وحلو كمان انه يفتكرها على طول

دي حاجات بتفكرنا ببراءة الطفولة...

ياااااااااه ... ايام جميلة فعلا :)

شكرا لحضرتك على الرد :)

سلام عليكم

غير معرف يقول...

مشكور اخي رجعتني 100 سنة الي وراا

يعطيك الف الف عاافيه

Lamees يقول...

غير معرف :

الشكر لله .. :)

ربنا يكرم حضرتك..
مشكورة ع الزيارة والرد