الأربعاء، 4 فبراير 2009

تهييس آخرالليل


كنت فاكرة نفسي جامدة
بسمع حكاوي الناس عنه
اقول تفاهة

قالولي جايلك يوم هتدوقي فيه طعمه..
برضه ماسدقتش
وعملت فيها ناصحة

قلتلهم اشغل بالي ليه
انا لسة مش مستعده
خلي دماغي بالدراسة شغالة

حواليا جيراني من كل اتجاه
اللي باعت اخته تظبطني
واللي امه جاية

ورحت الكلية
وشفت ناس كتيييير
قلت لسه شوية

سبت دماغي للمذاكرة
وسبت قلبي في البيت
عشان يهدى شوية

ما انا عارفة قلبي
لما يمسك في حاجة
يمسك فيها بإدين قوية

في يوم من الايام
صحبتي حكتلي على حكاية
مش اللي هيه

خير اللهم اجعله خير
قالتلي حاجااااااااااااات
خلت روحي مش فيا

رحتي فين يا روحي؟
قالتلي رحت اجيب قلبك
وعيشي حياتك شوية

من يومها قلبي معايا
بهدلني الله يسامحه
بقت حالتي مش طبيعية

بهييس كتيييييييييييير
واهزر كتيييييييير
مش حاجة جديده عليا

الجديد اني شايفاه معايا
في كل لحظة
و في كل ثانية

وبسأل نفسي
شايفني ولا لأ؟
ولا تقلان عليا؟


معقول!!
ده معايا على طول
بشوفه قدام عنيا

بحب اشوفه
وعيني تيجي في عينه
ولو شوية

بس لو غاب عليا
يالهوووووووي عليا
بدايق واعصب شوية

يا خوفي لأكون واثقة في واحد
يجرحني ويسيحلي
ويطلع بيرسم عليا


انا كان مالي بده كله
ما كنت واحدة جامدة
مش بتاعة الكلام ده

يا شماتة الناس فيا
يا فرحتهم فيا
وهما شايفينه في عنيا


هو ايه اللي شايفينه
طبعا مفيش غيره
قطع الـ .. وسنينه
............................

2 التعليقات:

mo5tar يقول...

اولاً انا مبتسم اهوه وانا برد :D

ثانيا الكلام جامد جداً بجد برافو

وانا عملت لفة سريعة فى المدونة بس ماشاء الله جامده

بس هى عاوزه تتنشط شوية

بس انا مستغرب لحاجه انتى هندسة ولا حاسبات محيرانى الحكاية دى

عموما

تحياتى فى الزيارة الاولانية

وان شاء الله مش هتبقى الاخيرة :D

Lamees يقول...

mo5tar
متشكرة جدا ع المرور ورفع روحي المعنوية
واكيد المدونة محتاجة شغل جامد ... جاي في الطريق ان شاء الله

ومتشكرة برضو ع الابتسامة ويارب تفضل على طول
وما تحرمناش من الزيارات التانية... :)

وانا حاسبات ومعلومات...

تحياتي...